Försäkring
Här hjälper vi dig att besvara alla dina frågor som berör försäkringar via Lendo.
Låneskyddet är direkt kopplat till ditt lån och täcker kostnaderna för ränta och amortering under den tid du inte har möjlighet att betala.Trygghetsförsäkringen är istället kopplad till dig som person och har ingen koppling alls till ett eventuellt lån. Trygghetsförsäkringen ger dig ersättning som betalas ut direkt till ditt bankkonto.
Trygghetsförsäkringen kan tecknas av dig som är folkbokförd och bosatt i Sverige och som är i åldern 18-64 år. Du ska vara tillsvidareanställd eller företagare med en arbetstid om minst 22 timmar i veckan sedan 6 månader. Du ska vara vara inskriven och berättigad till ersättning från svensk försäkringskassa. Vid försäkringens beviljande vara fullt arbetsför.
Det här ersätts via Lendos Trygghetsförsäkring:
Arbetslöshet för dig som är tillsvidareanställd
Arbetsoförmåga, inklusive psykisk ohälsa
Sjukhusvistelse för dig som företagare
Vissa diagnoser
Vid ansökan om ersättning från din Trygghetsförsäkring, skicka skadeanmälan till Gjensidige Försäkring:
E-post: specialskador@gjensidige.se
Brev: Gjensidige Försäkring, Box 4430, 203 15 Malmö
Telefon: 0771-326322
Alternativt logga in via deras hemsida och fyll i skadeanmälan digitalt: Gjensidige
För återbetalning av försäkringen vänligen maila in till oss, forsakring@lendo.se eller ring in till oss på telefonnummer: 0771-131310.
Du kan teckna Lendos Trygghetsförsäkring i samband med att du väljer ditt lån eller genom att ringa in till oss på tel: 0771-131310. Observera att du inte behöver ansöka om ett lån för att kunna teckna vår Trygghetsförsäkring.
I samband med att du tecknar Lendo Trygghetsförsäkring så skickas försäkringsbeviset hem till dig. Betrakta den som en värdehandling.
För att avsluta din Trygghetsförsäkring så kan du antingen ringa in till oss på telefonnummer: 0771-131310 eller maila till oss: forsakring@lendo.se
Klagomål hänförliga till förmedling av denna trygghetsförsäkring kan ske via e-post till: kundombudsman@lendo.se. Handläggningstid för inkomna klagomål skall ej överstiga två veckor, därefter skickas ett beslut till klaganden. Klaganden kan begära förnyad prövning av ett ärende. Ärendet behandlas då av Lendos klagomålskommitté, som lämnar ett definitivt beslut i ärendet inom två veckor.
Om du nyligen har valt att teckna Lendo Trygghetsförsäkring och vill ha autogiro som betalningsmetod så kan du enkelt logga in på dina sidor på www.lendo.se för att ange dina kontouppgifter för månadsvis betalning via autogiro.
Det går även bra att ringa in till oss på Lendo på 0771-131310 för att få hjälp med detta över telefon alternativt via post, se ovan i texten under autogiromedgivande.
Hittar du inte svaret på din fråga?
Leta vidare i våra andra kategorier för att se om din fråga kan besvaras där, annars har du möjlighet att ringa, maila eller besöka vår facebook-sida för fler svar.
Hittar du inte svar på dina frågor?
Vi ser till att hjälpa dig!
Om du inte får svar på din fråga, kontakta oss via telefon, mail, chatt eller på vår Facebook-sida. Vi svarar inom 24 timmar (helgfria vardagar). Du behöver inte dela känslig information i din fråga, och du kan alltid ringa oss om du föredrar det.
Om du inte får svar på din fråga, kontakta oss via telefon, mail, chatt eller på vår Facebook-sida. Vi svarar inom 24 timmar (helgfria vardagar). Du behöver inte dela känslig information i din fråga, och du kan alltid ringa oss om du föredrar det.
Du kan även nå oss via telefon, facebook, chatt eller email:
Öppettider
Måndag - Torsdag
08:00 - 20:00
Fredag
09:00 - 17:00
Lördag
10:00 - 14:00
Söndag
10:00 - 14:00
Öppettider Bolån
Måndag - Torsdag
09:00 - 17:00
Fredag
09:00 - 16:00
Lördag
STÄNGT
Söndag
STÄNGT
Du kan även nå oss via telefon, facebook, chatt eller email:
Öppettider
Måndag - Torsdag
08:00 - 20:00
Fredag
09:00 - 17:00
Lördag
10:00 - 14:00
Söndag
10:00 - 14:00
Öppettider Bolån
Måndag - Torsdag
09:00 - 17:00
Fredag
09:00 - 16:00
Lördag
STÄNGT
Söndag
STÄNGT
© 2024 Lendo AB / Org. nr: 556515-1627 / Västra Järnvägsgatan 21, 111 64 Stockholm